(meg a home office-olóknak, nyugdíjasoknak, whatever).

A siker kulcsa a jó alvás?

Elon Musk nyilatkozta egyszer, hogy sokszor a teljes alvásképtelenség és az altató között kell választania. Sokan gondolják, hogy a vállalkozók csak úgy dolgozGATnak, de a valóságban azonban a vállalkozók munkája nem kevesebb, nem több, hanem más. Emiatt az alvászavarok ugyanúgy felüthetik a fejüket a vállalkozók életében is, sőt! Egy vállalkozó sokkal inkább ki van téve az alvászavaroknak. Nézzük meg, miért.

vállalkozó alvászavarral küzd és papír szemeket ragaszt, hogy ébren maradjon

Vállalkozni azért kezdünk, hogy azt csináljuk, amit szeretünk. De nem napi 14 órában! Ha túl sokat dolgozol, akkor valami félrement…

Így dolgoznak a vállalkozók

Fogadjunk, hogy most rögtön kapok vagy 10 e-mailt, amiben leírjátok, hogy nem, ti nem így dolgoztok vállalkozóként, mégis van egy (inkább több) nagyjából általános érvényű szabály, hogy hogyan is dolgozunk vállalkozóként:

  • a munka mennyisége (nagyon) nem egyenletesen oszlik el (bizonyos időszakok iszonyatosan terheltek, máskor meg láblógatás van, de sose jókor)
  • sokkal több bizonytalansági tényezővel kell megküzdeni, mint egy átlagos multikatonának
  • NINCS munkaidőd (de emiatt életed se)
  • Te sem akkor dolgozol, amikor akarsz, hanem amikor projekt van vagy amikor tudsz
  • (emiatt) rendszertelen a napirended, rendszertelen az alvás-ébrenléti ritmusod is

Nyáron írtam egy cikket arról, hogy mire számíthatsz, ha rendszertelenül alszol. Most viszont FYI álljon itt néhány TÉNY az alvásról, amit tudnod kell (értsd. hatalmas öngólt rúgsz, ha figyelmen kívül hagyod az alábbiakat).

Alvászavarok vállalkozóknál – így szervezd meg jobban az alvásod

1, Az alvás-ébrenléti ritmusodnak nagyon jót tesz a rendszeresség. És rosszat tesz a rendszertelenség. Lehet néha éjfélig dolgozni, lehet NÉHA 10-ig aludni egy húzós éjszaka után, de a rendszertelen életmód előbb utóbb a cirkadián ritmust összazavarja, gyengíti és kiszámíthatatlanná teszi. Ezért is gyakoribb az alvászavar vállalkozók esetében, mert sokuknak nem kell felkelniük, időre ottlenniük a munkahelyen napi rendszerességgel.

Elég 1-3 rossz éjszaka, rögtön el is követjük azt a hibát, amiről minden második vállalkozó beszámol, aki eljön hozzám: addig alszik, ameddig bír… Úgysincs főnök, munkahely, ami miatt be kéne menni. Az alvási-ébrenléti ritmus azonban simán eltolódik – egy két nap sokáig alvós éjszaka után már elaludni sem lesz olyan könnyű a megszokott időben.

Főleg, ha megszokott idő, mint olyan, teljesen hiányzik a szótáradból…

2, Az elalvás ideje nem opcionális, tehát nem attól függ, mikor fejezed be a dolgod vagy ér véget a film, amit elkezdtél.

Ebben a bejegyzésben is írtam róla, hogy hogyan és mennyire (és főleg miképpen) rontja a kialvatlanság a munkahelyi teljesítményt. A siker külcsa az alvás, vállalkozóknál az alvászavar különösen rombolhatja a teljesítményt, mivel sok vállalkozó kreatív munkát végez. A kreativitáshoz, az átgondolt döntésekhez, a “találjuk ki, mi lesz a kövektező projekt”-hez kipihent agysejtek kellenek.
Lehet, hogy aznap éjjel befejezed, amit akartál, de a másnapi teljesítményed lényegesen rosszabb lesz. Azt a kárt, amit a hormonrendszeredben, emésztési hormonjaidban, keringési rendszeredben okozol (és akkor az alváshiány okozta hiszti- és dührohamokat, fölfortyanásokat, rosszkedvet és az emiatti rossz döntéseket meg már ne is említsük), nem fogod tudni helyrehozni. Egy-két hajtós hét, nap, max. hónap belefér, de nem több. És semmiképp sem rendszeresen.

Alvás 30, 40, 50+ évesen

30 évesen nem látod, hogy mennyi orvoshoz járásnak, betegségnek, zűrnek és zavarnak ágyazol meg azzal, ha túlhajtod magad és nem alszol. Amit 30 évesen magad ellen elkövetsz (vagy fordítsuk meg a dolgot: magadért teszel), annak a levét a 40-50-60 éves önmagad fogja inni… A kímélő üzemmódnak pedig a gyümölcseit később aratod. Kérdezz csak meg bármelyik 60-as vállalkozót, mutassa meg a leleteit, gyógyszereit és ne gondold, hogy Neked más a genetikád vagy hogy a túlhajtottság nem válik majd szokásoddá.

Mit tehetsz a rendszeres alvásért?

Az Alvástréningen is el szoktam mondani: legyél jó főnöke saját magadnak! A munka lehet, hogy nem rajtad áll, de a munkatempó már igen. Iktass be rendszeres szüneteket, ne feledkezz meg a mozgásról, reggel pedig rendszeresíts házon kívüli reggeliket vagy reggeli sétákat (kutyások előnyben). A napfényen való tartózkodás segít az amúgy is megviselt cirkadián ritmusodnak, hogy megbízhatóbb legyen az alvásod.

Mit csinálsz szombaton?

Mi Alvástréningen leszünk. Vállalkozók, jogászok, anyukák és apukák, elváltak, házasok, tévések és fogorvosok, szörfoktatók, erdészek, pénzügyi nagykutyák és nyugdíjasok – kb. ezekből a „szakmákból” jönnek el a tréningemre. (Azaz bárki, korra, nemre stb. való tekintet nélkül).

Jó hangulatú egynapos oktatás + 5 hét online tréning a jó alvásért! ALVÁSTRÉNING – INFÓK ÉS JELENTKEZÉS ITT

Ne halaszd későbbre! Aludj jól most, az alvájavítás a legjobb befektetés!

Horváth Ágnes portréHorváth Ágnes, alvástréner és mindfulness oktató. 2013 óta tartok Alvástréningeket , mindfulness alapú tanfolyamokat. Tudásomat az Oxfordi Egyetemen szereztem. Egy 5 hetes, gyors és hatékony alvásjavító programmal segítem az álmatlanságban szenvedőket megtanulni gyógyszerek nélkül jól aludni. 

Előadásokban, céges tréningeken, publikációkban, rádióinterjúkban népszerűsítem a mindfulness szemléletmódját és a gyógyszermentes, pihentető alvás jelentőségét 

Summary
3 dolog, amit az alvásról minden vállalkozónak tudnia kell
Article Name
3 dolog, amit az alvásról minden vállalkozónak tudnia kell
Description
A cégvezetők és vállalkozók 35% küzd alvászavarokkal. Mit tehetsz vállalkozói környezetben az alvásminőséged javításáért?
Author
Publisher Name
alvasguru.hu
Publisher Logo

Pin It on Pinterest