Alváspara – mit tudsz tenni, ha már az elalvástól is félsz?

 

A saját élményeimen keresztül próbálom megvilágítani neked, hogy mit lehet tenni akkor, ha az estére és a lefekvésre gondolván összeszorul a gyomrod és az alvás hívószóról neked a tehetetlen éjszakai gyötrődés ugrik be. Mit tehetsz akkor, ha megutálod az ágyadat, a pizsamádat, az egész életedet és úgy érzed, az alvást nem neked találták ki?
Kedves Álmatlankodóm, itt egy beszámoló a saját gyötrelmeimről, olvasd végig és csöppet se szégyelld, ha élvezed, legszebb öröm a káröröm! 🙂

almatlansag_alvo_lany

Félelem az elalvástól – nyugi, elmúlik!

Az én történetem

A nagy álmatlankodásban én sajnos viszonylag hamar eljutottam arra a pontra, amikor már úgy éreztem: utálok aludni. Herótom volt az egész alvás-macerától és arról ábrándoztam, hogy milyen jó lenne, ha nem is kéne az embernek aludni, csak néha üldögélni 1-2 órát egy kényelmes fotelben és minden menne tovább a régiben. Azon imádkoztam, családtagjaim minél később menjenek aludni, mert legalább annál később jönnek el az elalvási macera gyötrelmei. Inkább megnéztem még egy filmet vagy belekezdtem valami éjszakai tevékenységbe, csak hogy el ne jöjjön az az idő, amikor le kell feküdni.
A lefekvéstől ugyanis szorongtam. És utáltam. Vártam, hogy jöjjön már el a reggel. Érjen véget már ez az egész. Ez a kínlódás. Az égő fáradtság a szememben kismiska volt ahhoz a gyötrelemhez képest, amikor az ember avval szembesül, hogy nem TUD aludni. AKAR, de nem TUD.
Bezzeg mások tudnak. Nekik ez olyan jól megy! Nekem meg miért nem? És kutatni kezdtem az okokat, és ugye aki keres, talál. Vagy elmegy pszichológushoz, aki szintén keres és szintén talál.
Sajnos ahogy hülyeség ellen nincs orvosság, úgy az alvási nehézségektől való félelem ellen sincs. Engem legalábbis semmi sem nyugtatott meg: ha közelgett az este, nekem már görcsben volt a gyomrom, hogy már megint aludni kell és én persze nem fogok tudni és fáradt leszek és jajmilesz holnap.

Mitől lett jobb?

“Megnyugtat az a gondolat, hogy lehet, hogy most AZONNAL nem tudok elaludni, de valamennyit úgyis alszom.”

És hogy mit tanultam azóta?
Mert bármilyen hihetetlenül hangzik, azóta nincs kínlódás és nincs éjjeli fetrengés (halleluja!). Ez egyrészt azért van, mert ha nem tudok aludni, nem zavartatom magam: felkelek és csinálok valamit (épp elég dolgom van otthon, csak győzzem kiválasztani, mibe kezdjek bele. Általában próbálom a legkevésbé zajos tevékenységet kiválasztani :-)) A másik meg, hogy nem idegesítem magam még avval is, hogy mi volt tegnap (pl. hogy tegnap sem aludtam jól) és hogy mi lesz holnap. Mi lenne? Kicsit álmos leszek, na és! Megnyugtat az a gondolat, hogy lehet, hogy most AZONNAL nem tudok elaludni, de valamennyit úgyis alszom. Ha 3 órát, hát hármat. Ha azt a hármat jó mélyen alszom, még mindig jobb, mint azon gyötrődni, hogy jajjistenem, mi lesz holnap.
A másik nagy segítség a családom. Tudom, hogy a páromat bármikor felkelthetem. Sőt, néhány barátomat is, ha mindenképp szükségét érzem. Mert a jóban-rosszban úgy is érthető, hogy alvásban-álmatlankodásban. És mire való a barátság vagy a párkapcsolat, ha nem erre?

 

Alvás helyett

Kedves szorongó Álmatlankodóm, ha attól félsz, hogy nem tudsz elaludni, tudnod kell, hogy azt a nagyon áhított másnapi kiphentség-érzést a kipihent, nyugodt idegrendszer okozza. Ezt pedig nemcsak alvással érheted el (bár kétségtelenül ez az egyik legegyszerűbb módja), hanem relaxációval, meditációval vagy a sport bizonyos fajtáival is. Vagy egy erdei sétával, hogy mást ne mondjak, bár sajna ez manapság elég nehezen kivitelezhető.
Még akkor is, ha épp nagyon húzós időszakot élsz át: nem kell félned! A pihenéstől meg végképp nem kell félni. Aludni nem tudsz megtanulni, mert már tudod, hogy kell. Ha nem tudsz megnyugodni és ellazulni annyira, hogy álom jöjjön a szemedre, semmi baj. Tanulj meg meditálni. Tanulj meg ellazulni, millió weboldalt találsz erről, sokezer szakember, terapeuta és segítő foglalkozik evvel. Az alváshoz az ellazuláson keresztül vezet az út. Ha most nem megy, majd menni fog egy óra múlva. Vagy 2 óra múlva. Vagy legkésőbb a következő éjjel. Addig meg üsd el az időt valamivel. Az álom jönni fog. Már itt is van. Érzed te is?
Jó éjszakát!

 

 

További alvástippekért KATT IDE!

Summary
Elalvástól való félelem
Article Name
Elalvástól való félelem
Description
A saját élményeimen keresztül próbálom megvilágítani neked, hogy mit lehet tenni akkor, ha az estére és a lefekvésre gondolván összeszorul a gyomrod és az alvás hívószóról neked a tehetetlen éjszakai gyötrődés ugrik be
Author
Publisher Name
alvasguru.hu
Publisher Logo

Pin It on Pinterest