Miért is jó a sport az alvászavarok ellen?

 

Ha egy kicsit utána olvastál az alvászavaraidnak, illetve az alvászavarok kezelési módjának, akkor azt is láttad sok helyen, hogy sportolnod vagy legalábbis rendszeresen mozognod kell, hogy jól aludj és ez tényleg így is van. Kivéve, ha amúgy is egész nap mozogsz vagy éppen sportoló vagy és minden vágyad, hogy leülj végre egy fotelbe és fel se kelj onnan órákig.
Talán érthetetlen számodra, hogy ha már úgyis annyira fáradt vagy, miért kell még sporttal is sanyargatni kimerült szervezetedet. Miért? Röviden és velősen: azért, mert a sport a leghatékonyabb módja a stressz levezetésének. És még ha nem is stresszes az életed: egy álmatlan ember szervezetében a kortizol sokkal nagyobb mértékben van jelen, mint a jóalvóknál. És a kortizol, mint tudjuk, stresszhormon

Ha még nem tudtad rászánni magad a rendszeres testmozgásra, itt van néhány érv a rendszeres mozgás mellett kedvcsinálóként.

Miért jó egy álmatlanságban szenvedőnek tehát sportolni?

– Mert megnyugtat. Intenzív mozgás során olyan hormonok válnak ki a szervezetedből, melyek megnyugtatnak és javítják a hangulatot.

Javul a keringésed. Az intenzív mozgást a pulzusszám emelkedése kíséri, többet és erősebben ver a szív, mely erősíti az érfalakat, tisztítja a vért.

– Mert tápanyaghoz juttatja a sejtjeidet. Az erőteljesebb keringés miatt az izmok, szervek és szövetek vérellátása javul, ezáltal a sejtjeidbe is több tápanyag kerül.

Csökkenti az ízületi fájdalmakat illetve megelőzi azokat. Nem kell tehát többet nyavajognod a fájós hátad (csípőd, vállad, térded) miatt és ha sportolsz, nem is lesznek ízületi fájdalmaid. Ennek oka, hogy az ízületeknek, porcoknak nincs saját érhálózatuk, csak akkor jutnak tápanyaghoz, ha a körülöttük lévő izmok vérellátottsága nő. Az izmok keringése pedig csak és kizárólag akkor javul, ha használod őket. Azt ugye meg sem kell említenem, hogy az alvászavarban szenvedők nagy hányada a testi fájdalmak miatt forgolódik éjszakánként annyit.

 

A testi fájdalmak leghatékonyabb kezelési módja
 >>> katt a linkre érte! <<<

– A csontritkulás esélye (azaz az a jelenség, hogy öregkorodban anyókává/apókává töpörödsz, miközben folyton becsípődik itt-ott egy ízület, kibírhatatlan fájdalmat okozva)csökken.

– A szerveid, köztük az emésztőrendszered működése javul. Ez egyrészt a vérellátottság miatt (több tápanyag jut a sejteknek és több levegő, azaz több tápanyag és oxigén), másrészt az előre-oldalrahajlásoknak köszönhetően a szervekből kipréselődnek, majd beáramlanak oda a testnedvek, evvel is javítva az anyagcserét.

Javul a légzésed, múlik az asztmád, ha van, ezáltal a szervezeted több oxigénhez jut. Egy túlfáradt, oxigénhiányos szervezet kevés megnyugvásra találhat éjjel.

 

Álmatlanság kezelésére a túrázás a legjobb!

Álmatlanság kezelésére a túrázás a legjobb!

Javul az egyensúlyod. Az egyensúly-gyakorlatok nagyon jót tesznek az idegrendszernek, megnyugszol és lelkileg is kiegyensúlyozottabbá válsz (ez a kettő ugyanis erősen összefügg). Ezáltal kevesebbet stresszelsz és szorongsz, nem pipulsz be olyan könnyen.

– Segít a hormonháztartásodat egyensúlyban tartani, többek közt az inzulinszintedet is kordában tartja.

 

 Inzulinrezisztencia és álmatlanság ördögi körei.
>>> Katt a linkre érte! <<<

Salaktalanít – az emésztés javulása és a sejtek anyagcseréje által. Vagyis a sejtekben, az érfalon és a bélfalon felgyűlt méreganyagok eltávoznak és nem mérgeznek tovább. Ez tavasszal és ősszel nagyon jól jön.

 

Így javíthatsz az emésztéseden könnyű mozgással:
>>> Katt a linkre érte! <<<

Növeli az önbecsülést és az önbizalmat – ez viszont minden évszakban nagyon jól jön!  Azáltal, hogy az adott sportágban ügyesedsz plusz rászánod az időt és pénzt, jobban tudod becsülni magad és a teljesítőképességed határait is jobban fogod érzékelni.

Javul az önismereted. Tudni fogod, hol a határ (a Te határaid) és azokat meddig tolhatod ki, látni fogod, hogy mire vagy képes és hogy sokszor sokkal többre, mint gondoltad volna.

Kitartóbb, erősebb és büszkébb leszel, mint voltál.

Barátokra lelsz. Mert sportolni ritkán szoktak egyedül.

 

Barátokra is lelsz, nemcsak jó alvásra.

Barátokra is lelsz, nemcsak jó alvásra.

– Nagyobb biztonságban érzed magad. Fogod tudni, hogy a tested nem csak egy kupac hús és erek halmaza (a belsőségeidet inkább nem is részletezném), ami fáj és gyakran megbetegszik, hanem egy aktívan működő, rugalmas izomtömeg, mely téged szolgál minden helyzetben.

– Szebbnek, fiatalabbnak, rugalmasabbnak, biztosabbnak és határozottabbnak érzed majd magad.

– És végül, miután sportoltál és beszélgettél egy jót az ottani barátaiddal, fáradtan hazamész, vacsizol, teszel-veszel, miközben alig várod a jól megérdemelt pihenést. És húzod a lóbőrt, fáradtan és boldogan, reggelig.

 

Álmatlanság ellen a túrázás a legjobb! Jó éjszakát!

Álmatlanság ellen a túrázás a legjobb! Jó éjszakát!

 

Jó sportolást, szép álmokat!

Horváth Ágnes
alvástréner

Summary
Ezért alszol jobban, ha sportolsz
Article Name
Ezért alszol jobban, ha sportolsz
Description
Miért is jó a sport az alvászavarok ellen? Nem önsanyargatás! 10 ok, amiért megéri sportolni akkor is, ha csak 4-5 órát aludtál.
Author
Publisher Name
alvasguru.hu
Publisher Logo

Comments

comments