Olvasni szeretnél, vagy tényleg megjavítani az alvásod? Könyvajánló és néhány gondolat arról, mit nyújthat Neked az Alvástréning

Külföldön élek, nem tudok részt venni az alvástréningen.  Brutálisan rosszul alszom. Tud valamit tanácsolni? – írta nekem valaki a minap.

Azt írtam neki, amit a hírlevelemben már vagy 100-szor megírtam: az online alvásjavító tréningemet tudom javasolni. És nem, nem azért, mert én csak pénzért mondom meg, mivel lehet megjavítani az alvásodat. Vagy mert nincs időm mindenkinek hosszan válaszolni.

Hanem mert az alvásjavítás egy több módszerből álló, több területet felölelő folyamat. (interdiszciplináris terület, vágod?) Ezt nem lehet 300 karakterrel elintézni. Nem tudok e-mailben, 10 perces telefonokban, sőt, még több blogbejegyzésben sem tanácsot adni. Szeretnék, de nem lehet.

Alvászavaros férfi az ágyban fekszik. Alvástréning alvászavar ellen

Ne add fel, olvass, kutass, keress. A megfelelő alvás jó alap egy jó élethez.

Beszéljenek a számok

Az 5 hetes Alvástréning anyagát rögzítettem MP3-ban is (Online Alvástréning néven találod, ha vidéken vagy külföldön élsz, akkor ehhez nem kell eljönnöd).. Eredmény: egy több, mint 14 órás hangfelvétel részekre (leckékre) osztva. 14 órányi anyagot le lehet írni egyetlen blogban? Videóban? Akármiben?

És igen, az Alvástréninget előfordul, hogy ki kell egészíteni személyes konzultációval is, mert egyedi esetről van szó, vagy mert olyan gyógyszereket szedsz, hogy ahhoz tényleg le kell ülni egy órát és átbeszélni, hogy mikor és milyen tempóban hagyd el az altatód. Vagy mert olyan a munkád, körülményeid, hogy ezt le kell ülni és egy szakértővel átbeszélni. Pszichológussal, velem (én a mindfulness alapú kognitív terápiás alvásjavításhoz értek), néha pszichiáterrel is.  Talán mást tapasztaltál, de a pszichiáterek is tudnak lenni jó fejek. Léteznek ilyenek, igen, Magyarországon is.

Az a helyzet, hogy az alvás a stabil idegrendszer, a stresszkezelő képességünk, a jó hangulat és a vidám, minőségi emberi kapcsolatok ALAPJA. Ha nincs minőségi alvás, semmi sincsen.

Az egészség egy befektetés

Nagyon szomorú ,hogy sokan nem tehetik meg, hogy magánorvoshoz, pszichológushoz menjenek vagy tanfolyamokra járjanak. Az Alvástréning is pénzbe kerül. Mint ahogy minden más is. A szaktudás egy érték. Sokan úgy érkeznek meg hozzám az Alvástréningre, hogy bizalmatlanok – pont azért, mert szaktudással rendelkező orvosok, segítő foglalkozásúak nem segítettek. Néha vannak bunkó, figyelmetlen orvosok, tényleg. De nem minden módszer segít… A gyógyszer (altató, benzodiazepin, antidepresszáns, bármi) hosszú távon nem hatékony. A módszerek meg… vagy működnek, vagy nem, ezt nem lehet előre tudni.

Így rúgsz magadnak hatalmas öngólt

Ami biztos: nem egyetlen módszertől fog megjavulni az alvásod. Több módszer, néha több szakember kell hozzá. Magadat hátráltatod, ha azon keseregsz, mennyi pénzt költöttél már el hiába. Nem volt hiába: kizártad azokat a módszereket, gyógyszereket, amelyek NEKED nem működtek. Ezzel máris előrébb vagy. Ideje keresni valamit, ami viszont tényleg segít. És addig menni és addig keresni, míg meg nem találod.

Könyvajánló

Ha a leírt szavakban hiszel, ha nem akarsz sok pénzt költeni, tanfolyamokon részt venni, olvass utána! Alvásjavításhoz elég felmenni a bookline oldalára és megrendelned ezt: Dr. Wilfred R. Pigeon: Édes álom c. könyvet

Altató-leszokáshoz meg ez a legjobb könyv, amit olvastam (sajna angol): Bliss Johns: Recovery & renewal

Honnan van a tudásom?

Én is külföldi szakmai blogokból, könyvekből szedtem össze a tudásomat. Meg tanfolyamokból is, ha már itt tartunk… Jó 3 év aktív kutatómunka eredménye az, amit most az Alvástréningen rendszerezve, áttekinthetően, külföldi árakhoz képest potom pénzért megkapsz.

A tréninggel valójában időt spórolok Neked, és sok-sok felesleges olvasgatást.

A legnagyobb baki, amit az inszomniások elkövetnek

Meg sok mindenki, aki egyedül kínlódik mindenféle bajával. Társas lények vagyunk. A mai individualizálódott társadalomban azt hisszük, ha felmegyünk a netre, ott találunk választ. A választ sokszor nem egyetlen weboldal, technika vagy módszer hozza meg.

Néha kell egy másik szempár, egy szakember, VALAKI, aki tud olyat, amit Te nem. Aki olyan szemszögből lát rá a kínlódásodra, szétesésedre, whatever, ahogyan Te nem tudsz.

Nem csak az autód tükrének vannak vakfoltjai…

Neked is.

Érted már?

Ha túl fáradt vagy olvasgatni, akkor fogadd el a segítségem! Akár személyesen, akár online.

Nem is teszek be linket, úgyis tudod, hol találsz.

Remélem, találkozunk!

 

 

Horváth Ágnes portréHorváth Ágnes, alvástréner és mindfulness oktató. 2013 óta tartok Alvástréningeket mindfulness alapú tanfolyamokat. Tudásomat az Oxfordi Egyetemen szereztem. Egy 5 hetes, gyors és hatékony alvásjavító programmal segítem az álmatlanságban szenvedőket megtanulni gyógyszerek nélkül jól aludni. 

Előadásokban, céges tréningeken, publikációkban, rádióinterjúkban népszerűsítem a mindfulness szemléletmódját és a gyógyszermentes, pihentető alvás jelentőségét 

Comments

comments