Egy dallal kedveskednék nektek most, még mielőtt rátérnék a lényegre.
Ez a régi-régi dal (egy operett részlete talán?) ihletett meg ezen cikkecske megírására, hallgassátok szeretettel.

Tehát ma a nappali álmosságról, vagy orvosi nevén a kóros fáradtságról szeretnék írni.

Mert, láss csodát, olyan is van, aki sokat vagy legalábbis átlagos óraszámban alszik (7-8 óra naponta), ámde úgy kel fel reggel, “mint akit megrágtak és kiköptek.” (Ezt az idézetet Vámos Miklóstól csórtam.) A nappali ébrenlét pedig maga a rémálom – és itt kezdődik a párhuzam az álmatlan illetve a krónikusan fáradt ember közt: napközben ásítozik, nem tud sem a munkájára, sem másra rendesen odafigyelni, elalszik ültő helyében (néha még a metrón állva is, ha kapaszkodik, és ami a legkínosabb: néha még szex közben is).

Nézzük át a kó fáradtság tüneteit részletesebben.

A kóros fáradtság tünetei

  • motivációhiány
  • letargia
  • koncentrációs zavarok
  • nappali álmosság
  • elszundítás
  • kedvtelenség
  • izomgyengeség
  • szellemi és fizikai teljesítőképesség gyengülése
  • impotencia

Fontos, hogy  a krónikus fáradtságot ne kerverjük össze a krónikus fáradtság szindrómával. A krónikus fáradtság ugyanis nem betegség, hanem tünet, ami más, a háttérben megbúvó betegséget jelez. Tehát ha már hetek óta úgy érzed, hogy nem tudod kipihenni magad, akkor a következő betegségekre gyanakodj:

A krónikus fáradtság okai

krónikus, viszketéssel, nehéz légzéssel vagy fájdalommal járó betegségek. Ezek az alvást zavarják, tehát a fáradtság oka, hogy nem pihened ki magad. Ezeket a betegségeket valószínűleg észreveszed, kivéve a most következőt

alvási apnoé vagy kóros horkolás. Ébren nem horkolunk, csak ha alszunk – ezért a horkoló a horkolásáról mit sem tud. Ámde a horkolás nagyon veszélyes is tud lenni, amennyiben időnkénti (óránként akár 40) légzéskimaradással jár. A szervezet ugyanis nem jut firss oxigénhez, ami hosszú távon magas vérnyomáshoz, infarktushoz vagy stroke-hoz vezethet. Ez tehát nem vicc.)

További okok:

– allergia, bőrkiütések, viszketés

gyógyszerek mellékhatásaként is jelentkezhet kóros fáradtság, nézz utána a dobozban található betegtájékoztató sajtcédulán

gyulladások a szervezetben

– emésztőrendszer zavarai. Úgymint cukorbetegség, inzulinrezisztencia, a májfunkció zavarai)

alacsony vérnyomás. No comment – ilyenje kamaszoknak például gyakran van, szegény serdülő elalszik az órákon, magára haragítva evvel egyes tanerőket, mely ellenszenv a bizonyítványában is erőteljsen megmutatkozik.

vas- és egyéb ásványianyag-hiány. Nagyon gyakran ez az ok, csináltass vérképet!

– vitaminhiány. B12, D vitamin hiánya gyakran okoz fáradtságot.

– túlsúly

– alkohol- és drog elvonási tüneteként is jelentkezhet

– nem beszélve arról, ha valaki álmatlanságban szeved. De ki az vajon, aki a fáradtság és nem az álmatlanság miatt fordul orvoshoz?

a túlórákat és a túl sok melót mondtam már?

– és a szörnyű, súlyos kórok, hipohonderek most fogják be a szemüket: rákos daganat jelenléte a szervezetben, AIDS, sklerozis multiplex, hepatitis… nem folytatom.

forrás ITT

Nézzük inkább a jó oldalát a dolgoknak: a krónikus fáradtság házi módszerekkel is viszonylag könnyen orvosolható.

A krónikus fáradtság gyógyítása. Ezt edd!

vitaminok_alvasguru_alvaszavar_alvasproblemak_gyogyszerfuggosegMivel ez egy tünet, érdemes orvoshoz menni és megnézni, mely betegségek okozzák. Van olyan, hogy nincs betegség e tünetek hátterében, legalábbis az orvos nem találja. Ez esetben érdemes házi megoldásokhoz folyamodni.

Egyél, illetve szedjél vitaminokat: B6-B12 vitamint, D illetve A vitamint, vasat (ezt csak vérkép csináltatása után), egyél kefírt, joghurtot, sav.káposztalét (ha pl. egy antibiotikumos kezelés után vagy), ehetsz halat (Omega3 zsírsav van benne, a szellemi teljesítőképességgel csodákat művel), de ihatsz méregtelenítő, salaktalanító teákat is, vérellátást, vérkeringést javító teákat, fűszereket is használhatsz. Hardcore egészségtudatos emberek böjtölhetnek is (ámde ha alacsony a vényomásod, a böjttől még inkább az lesz), vagy elmehetnek colon-hydroterápiára, ahol átmossák az egész bélrendszert, megszabadítva azt a káros lerakódásoktól.

Összességében igyekezz egészségesebben élni, sokat mozogni, friss levegőn lenni – és vitamindús, tápláló ételeket enni.

Jó étvágyat, jó pihenést kíván:

Ági az Alvásguru

Summary
Kóros fáradtság, alvászavar
Article Name
Kóros fáradtság, alvászavar
Description
Kóros fáradság okai és gyógyítása.
Author
Publisher Name
alvasguru.hu
Publisher Logo

Comments

comments