Ha zavar az alvászavar…
Az alvászavarnak nagyon sok oka van és általában egyetlen ember esetében is a probléma eléggé összetett. Azt megállapíthatjuk, hogy az alvászavarok a következőkre vezethetők vissza általában:
– rossz táplálkozás
– rendszertelen életmód
– stressz (vagyis olyan élethelyzetek sokasága, ami túl nagy kihívást jelent, ide értve a rossz házasságot, munkahelyet, anyagi, családi gondokat vagy a helytelen életvitelt és gondolkodásmódot. Azt tudtad, hogy egy rosszul megszervezett fogyókúra is hónapokra kibillenthet a megszokott alvásritmusodból?)
– konkrét fizikai betegség
– konkrét lelki betegség

Megtanítlak aludni – 2 módszer, ami biztosan segít

Az alvászavarokból való kilábalást kétféle módon közelítheted meg. Csomó weboldalon ezt a kettőt összemossák, pedig nagyon is szétválasztható mindkettő. Az már igaz, hogy egyik módszert kiegészítheted a másikkal. Lássuk hát a módszereket!

Az első – az alvászavar, mint testi tünet

Az első a probléma (vagyishogy hetek, hónapok, évek óta rosszul alszol) fizikai megközelítése: szemlélheted úgy az alvászavart, mint testi problémát. Ez esetben igencsak bele kell magad ásnod az orvostudomány különböző területeibe, úgymint neurológia, agykutatás, hormonrendszer… Merthogy az alvásban főképp ez a 3 terület vesz részt, az agyad parancsot ad a különféle mirigyeidnek, hogy termeljenek elálmosító, lecsillapító hormonokat (általában itt akad el a folyamat sok embernél), melyeknek hatására elálmosodsz, majd elalszol. Alvás közben a 2 agyfélteke működése megváltozik (azaz összehangolódik, ami nappali üzemmódban soha nem fordul elő).
Mit tehetsz az idegrendszered kiegyensúlyozására?
Sportolhatsz, diétázhatsz (ez nagyon fontos!), a megfelelő sportokat kiválasztva mozoghatsz (lásd a sport és az alvászavarok c.bejegyzést)
Mit tehetsz a hormonrendszered kiegyensúlyozására?
Ugyanezt kiegészítve vitaminokkal valamint szigorú diétát követhetsz, ugyanis a szénhidrátok és tejtermékek nagyon erőteljesen befolyásolják a hormonrendszert.

A második – dobd el az agyadat!

Megközelítheted az álmatlanságod lelki szempontból is, főleg, ha úgy érzed, hogy makkegészséges vagy, és az úgynevezett alváshigiénéd is maga a tökély. Tehát ha úgy gondolod, hogy a problémáid illetve a rajtuk való agyalás a gond és másra sem vágysz, mint hogy bár lenne egy gomb, ami kikapcsolja az agyadat vagy bárcsak lecsavarhatád a fejed, mint egy villanykörtét, aztán reggel visszacsavarhatnád… 🙂
álmatlanság, éjszakai felébredés - uborka
Az agyalás besavanyít…Egy álmatlan Savanya – ez nem hangziktúl jól, nem igaz?
Tehát a túlagyalás ellen mit tehetsz?
Tisztítsd meg a gondolataidat, a szavaidat, (például kommunikációs tréningekkel, önsegítő könyvekkel, amik a pozitív gondolkodásról szólnak. Vigyázat: az agyalás is beletartozik a negatív látásmód problémakörébe, tehát a pozitív gondolkodást akkor is el kell sajátítanod, ha egyébként nem tartod magad depis, rosszhiszemű, savanyú uborkának). Ezenfelül tanulj meg olyan technikákat, amivel ki tudsz szállni a gondolat-örvényből illetve amikkel lenyugtatod az elmédet. Sajnos ezt csak több hónapos gyakorlással tudod elérni,de megéri többféle technikát kipróbálni, míg rá nem jössz, melyik a tiéd.

Saját tapasztalatok

Én magam többször is nekirugaszkodtam és többször is arra a felismerésre jutottam, hogy utálok meditálni, ez nekem nem megy és nem is nekem való, csinálja az, aki meg tud ülni a fenekén 20 percig napjában többször, mert én, mint örökmozgó sajtkukac, nem tudok. Szerencsére kitartó ember vagyok és többféle elméletből összeollózva megalkottam a saját meditációs technikámat, ami nem nagyon megterhelő és beilleszthető a hétköznapjaimba is. Ezenkívül vérszigorú diétát tartok (na, ez sokkal nehezebb volt az elején, mint gondoltam volna). És lőn! MEGTANULTAM ALUDNI!!! Ehhez persze első körben le kellett, hogy szokjak az altatómról és más dilibogyókról, de ez egy másik történet.
Épp ezért mindenkinek nagyon ajánlom, hogy nézzen körül a neten vagy könyvtárban, próbálgasson mindenféle módszert, a paleotól a jógáig, vegye a fáradtságot, mert megéri!
Jó próbálkozást, szép álmokat kívánok!

További alvástippekről itt olvashatsz!

Summary
Megtanítlak aludni! 2 módszer, ami biztosan segít!
Article Name
Megtanítlak aludni! 2 módszer, ami biztosan segít!
Description
Éjszakai agyalás - így szabadulj meg tőle. Tuti álmatlanság elleni módszereket akarsz? Nekem ez vált be:
Author
Publisher Name
alvasguru.hu
Publisher Logo

Comments

comments