Álmatlanság és éhség – kéz a kézben

 

Ha későn érsz haza, ha késett a repülőd, ha tízig túlóráztál –  vagy ha már egy jó idje próbálsz elaludni – egész biztos, hogy előbb-utóbb rádtör az éhség. Nagyon.

Sokan ilyenkor szeretnek nagy evészeteket rendezni és minden lelkifurdalás nélkül megvacsoráznak még egyszer, vagy csak lazán kieszik a legfinomabb falatokat a hűtőből és a csokisdobozból…

Van azonban, aki vigyáz a vonalaira és inkább reggelig éhezik. Rosszul teszi – az éhség, amellett, hogy slankít- ébren is tarthat. Semmi értelme korgó gyomorral feküdni, inkább kapjunk be valami táplálót, de egészségeset!

Amikor az éhség intő jel – inzulinrezisztencia mint az alvászavarok lehetséges oka

éjszakai éhség - intő jel lehet!

Éjszakai éhség – intő jel lehet!

 

Nagyon zárójelesen írom, de nem hagyhatom ki: ha éjjel gyakran ébredsz arra, hogy éhes vagy, vagy eleve el sem tudsz aludni, mert mardos az éhség (holott rendesen vacsoráztál), az baj. Valószínűleg inzulinrezisztencia áll a háttérben, amit feltétlenül vizsgáltass ki, különben súlyos tünetekre, később cukorbetegségre számíthatsz néhány éven belül. Időközben pedig számolhatsz avval, hogy nem ébren, hanem álmodban kezdesz vacsorázni és nassolni, létezik ugyanis az alvajárásnak egy olyan típusa, amit konkrétan a vércukor leesése okoz és arra készteti az embert, hogy álmában (újra) megvacsorázzon. Ez utóbbi már nem is alvászavar, amit az inzulinrezisztencia vagy diabétesz okoz, hanem az ún. paraszomniák témakörébe esik. Erről itt olvashatsz bővebben:

>>>  http://alvasguru.hu/ejszakai-ehsegerzet-lehet-hogy-into-jel/   <<<

Mit együnk késő éjjel?

Apró éjszakai nasik, amik nem hizlalnak és még az elalvásban is segítenek:

1, pár cikk alma és humusz

2, 1 megpucolt sárgarépa szintén humusszal

3, Ha édességre vágysz: egy marék szeder és hozzá 6-8 kanál nem túl zsíros joghurt

4, Vagy egy kisebb banán – joghurttal vagy kevés mézzel

5, vékony pirítós pulykahússal és paprikával

6, 2-3 kanál rizs, kuszkusz vagy hajdna egy kis salátával, hallal vagy hússal

7, kis adag zabkása nem túl édes gyümölcsökkel.

Azaz: lassan elszívódó szénhidrátokat egyél. Súlyos inzulinrezisztencia esetén a teljes kiőrlésű kenyér is túl gyorsan szívódik fel, ez vagy nyers zöldségekkel lehet “lassítani”, vagy eleve kikerülöd és zabkását, rizst, szemes főtt gabonát eszel helyette.

 

Jó étvágyat, jó éjszakai nassolást!

Horváth Ágnes
alvástréner, mindfulness oktató

 

 

Horváth Ágnes portréHorváth Ágnes, alvástréner és mindfulness oktató. 2013 óta tartok Alvástréningeket mindfulness alapú tanfolyamokat. Tudásomat az Oxfordi Egyetemen szereztem. Egy 5 hetes, gyors és hatékony alvásjavító programmal segítem az álmatlanságban szenvedőket megtanulni gyógyszerek nélkül jól aludni. 

Előadásokban, céges tréningeken, publikációkban, rádióinterjúkban népszerűsítem a mindfulness szemléletmódját és a gyógyszermentes, pihentető alvás jelentőségét 

Summary
Mit egyél, ha éjjel megéhezel?
Article Name
Mit egyél, ha éjjel megéhezel?
Description
Az alvászavarok, átalvási zavarok, éjszakai felébredés mögött állhat inzulinrezisztencia is. Éhezni ilyenkor tilos! Ezt edd, ha nem tudsz elaludni!
Author
Publisher Name
alvasguru.hu
Publisher Logo

Comments

comments