Jól aludni pénzproblémák közepette? Simán!

A pénz nyugtatja az idegeket. Megvásárolhatod rajta a jövőd, ezáltal a jelen nyugalmát is. Vagy mégsem? Mitől fogjuk végre tényleg biztonságban érezni magunkat? 2. rész

 

Van az a helyzet, amikor – bár nehéz belátni – nem a megélhetésünk a tét. Csupán visszalépünk egy lépcsőt, kurtítani kell a büdzsét. Valahonnan pénzt kéne szerezni, hogy fenntartsuk megszokott színvonalunkat. De honnan? És vajon nem hozna-e több megnyugvást, ha belátnánk, hogy a helyzet sziplán és egyszerűen csak baromi kellemetlen? Nem éhenhalásról van szó, nem pénzbedobós villanyórát szerelnek fel, csupán át kell szervezned az életed.

fizuemelés

Katasztrófa, vagy csak kellemetlen? Az elme rossz szokásai

Nehezen fogjuk fel, hogy szükségleteinket nagyon sokféle módon ki tudjuk elégíteni. Pihenni akkor is tudunk, ha nem a tengerparton ülünk, hanem teleengedjük a kádat jó forró vízzel. Nem muszáj Indiába utazni – fene a gusztusunkat – egy remek indiai vacsoráért. A lustálkodást, pihenést és kikapcsolódást akkor is megengedhetjük magunknak, ha egy-két hétig nincs befizetve az áramszámlánk.

A bizonytalanságérzet gyakran nem más, mint egy rossz szokás – egész egyszerűen hozzászokunk ahhoz, hogy rémeket lássunk.

Valóban van olyan helyzet, amikor nem kevés aggódnivalónk lehet a pénz miatt, amikor a pénzpara tényleg az étel, ital és az alapvető dolgok körül forog. A helyzet azonban sokszor arról szól inkább, hogy nehezen adunk le igényeinkből és szokásainkból és az átmeneti időszakokat állandónak, ezáltal katasztrófának érzékeljük.

Katasztrófa esetén márpedig nincs alvás.

Anyagi csőd esetén is rendkívül fontos tudatosítanunk magunkban, hogy AZ ÉJSZAKA ALVÁSRA VALÓ! Nem problémamegoldásra.

Nem ötletelésre.

Nem újabb pénzforrások felkutatására.

Az éjszakai brainstorming arra jó csupán, hogy másnap jó fáradtan ébredjünk. Az erőnkre szükségünk van. Stresszhelyzetekben sokkal inkább helyt fogunk tudni állni, ha kipihentük magunkat – a jó alvás a stabil idegrendszer alapja.

“Ha ma sem alszom, ki fognak rúgni!”

Cégvezetők, managerek és kreatív foglalkozású emberek gyakran törik éjjel (is) a fejüket. Egyfajta éjszakai brainstorming az, ami hajnaltájt „ránk jön” – és mire az érzelem- és gondolatvihar elcsitul, az ébresztőóra már meg is szólalt.
Ha a stressz miatti éjszakai felébredés rendszeressé válik, elkezdődik az álmatlanság miatti pénzpara. Megint csak katasztrofizálsz és „borzasztofizálsz”.
Látod magadat, ahogy

  • az állandó fáradtság miatt egyre többet hibázol
  • a főnököd ezredszer is lecsesz, mert elszúrtál valamit
    majd kirúg…
  • és te munkanélküli, ezt követően pedig hajléktalan leszel
Vagy (2. verzió)

  • megbetegszel, agyvérzést vagy szívinfarktust kapsz
  • emiatt nyáladzó zombiként tegeted majd az életed

Vagy (3. verzió)

  • impotens leszel/a libidód nulla körüli értékhez közelít
  • ezért a házasságod tönkremegy, a gyerekeid megutálnak stb.

Elég rémes életút, valóban. Még szerencse, hogy a nemalvás miatt eddig még senki sem lett hajléktalan…
Ugye most már világos, mennyi gyötrelemtől, aggodalomtól és kínlódástól kímélheted meg magad, ha felhagysz a rémképek gyártásával és megpróbálsz az álmatlanság ellen valóban tenni valamit?

A pénz lenne a megoldás?

Ha már jó ideje álmatlanságban szenvedsz, tévesen gondolod, hogy magával a stresszhelyzettel kell kezdeni valamit, hogy elmúljon az álmatlanságod. Akut inszonián ez talán segít valamit, de a krónikus álmatlanság más tészta.
Vannak, akik 10, 20, 30 éve álmatlanok – az álmatlanságot kiváltó ok már régen megszűnt, az éjszakai forgolódás megmaradt.
És vannak, akik a Tiédnél sokkal komolyabb problémák esetén is remekül alszanak. A jó alvást nem a problémamentes élet hozza magával.

A jó alvás tanulható! Bárki legyél, bárhol legyél – tanulj meg minden helyzetben jól aludni.
>>>http://alvasguru.hu/alvastrening

 

Logo

Comments

comments