Nem csak a posztcovid inszomniával lettünk gazdagabbak. Még jó dolgok is történtek, és nem csak velem. Az alvasguru.hu éves áttekintése és 2021-es tapasztalatai.

Hogyan változott az alvásunk 2021-ben globálisan és hazai szinten? Mik a legújabb alváskutatás-trendek és milyen újabb tanulmányokkal gazdagodtunk az alvás, alvászavarok és egészség témakörében? Posztcovid inszomnia – igényel-e újfajta kezelést? És a legfontosabb: Hozott-e pozitív változásokat a koronavírus járvány? (spoilerezek: igen!) Pozitív változások, hasznos linkek a cikk végén + céges visszatekintés 2021-ben.

2021 alvás – még több helytelen alvási szokás, amit most sem késő korrigálni

Kezdhetném azzal, hogy a nagy home office-olás és bizonytalanság közepette még több helytelen alvási szokást vettünk fel amivel tartósítjuk az inszomniát.

Mik ezek?
– altatók nyugtatók és benzodiazepinek szedése (nem, nem arról van szó, hogy nem szabad szedni hanem, hogy a megfelelő információk nélkül időben le tudjunk állni róluk, vagy csak alkalmanként kelljen szedni)
rendszertelen lefekvési és felkelési időpontok – A Life TV ben (link lásd lent) számos alvás szakértővel beszéltünk erről és az alvás megbízhatóbbá tételéről. (elég sokat lehet varázsolni a lefekvés és felkelési időpontok változtatásával, esetleg a forgolódás lerövidítésével és egyéb komolyan veendő alváshigiénés módszerekkel.
rendszertelen életmód és táplálkozási szokások (ebbe nem mennék bele, nagyon nagy elhatározás és napi szintű döntéshozatal szükséges ahhoz, hogy stabilizáljuk a cirkadián ritmust és egészségesen, illetve a megfelelő időben étkezzünk) Segítség a rendszeresség elérésében itt. 

Posztcovid inszomnia

Posztcovid inszomnia – sajnos létező jelenség, súlyos alvászavarok esetén érdemes pszichiáterhez fordulni

2020-ban nálam is elkezdtek megjelenni a poszt covid tünetekkel rendelkező inszomniások, akik hősies küzdelmet vívtak és mindent megtettek a felépülésük érdekében.
Általános tapasztalat, hogy leginkább neurológus vagy pszichiátert érdemes felkeresni, illetve az egyéb posztcovid tüneteket kivizsgálni és csökkenteni.
Ezután lehet megkezdeni a finomabb módszerekkel történő alvás javítást.

Hasznos cikk posztcovid inszomnia témában: https://hvg.hu/itthon/20211123_koronavirus_fertozesbol_poszt_covid_szorongas_almatlansag_neurologia
https://semmelweis.hu/magtud/files/2021/09/semmelweis-postcovid-web.pdf

Jó hírek is vannak! 2021 volt az egyik LEGJOBB évem!

Szakmai téren idén töltött el számos esemény igen nagy elégedettséggel.

Szóval, mi minden jó dolog történt az alvasguru.hu háza táján 2021-ben?

Mindenképpen örömhír, hogy most már nem én megyek a médiába, hanem a média keres meg engem.

– több print magazinban is jelent meg velem interjú, illetve az általam írt cikkek. Üzlet és pszichológia magazin, Behaviour üzleti magazin, Kiskegyed és a Blikk nők otthon és kert ill. a Nők lapja egészség c. kiadványa. E két utóbbi azért jelentős, mert erősen kirajzolódik a trend, hogy a populáris sajtót is elkezdte érdekelni az alvás javítás témája.
– online interjúk, cikkekre kaptam felkérést, egy hazai gyógyszergyár podcastjében és szerepeltem.
– megszámlálhatatlan előadást tartottam, pl. a HR Feszten és a Sales és Pszichológia Mastermind sorozatában, céges rendezvényeken (köztük egy kutyatápszer-gyártó cégnél 😊 )
– idén egyetlen TV szereplést vállaltam csak el. Nagy örömömre az ózon/life TV nagyon jól összerakott szakmai szinten profi félórás műsort hozott tető alá számos alvásszakértővel.
– megszámlálhatatlan továbbképzésen vettem részt, ezek legjelentősebbje a Freiburgi Egyetem CBT-I (CBT-I (Cognitive Behavioural Therapy for Insomnia)) képzése. Ezek összegzése itt: https://alvasguru.hu/rolam-2021/
– fejlesztettük az Online alvástréning oldalát, a járvány bezártságát próbáltam élő webináriumokkal kompenzálni, ahol élő kérdezés és beszélgetés és zajlott baráti hangulatban.
– azt már előre láttam, hogy a home office és a járvány miatt végre elkezdtünk figyelni a mentális egészségünkre. Ez rendkívül rosszul érintheti azokat, akiknek az életében egyszer csak felbukkan az inszomnia, a szorongás vagy a depresszió.

Ami jó ebben, hogy A kormányok elkezdtek a mentális egészséggel foglalkozni komoly programokat kidolgozva. (az itthoni kormányzatra sajnos ez nem mondható el, országszrte csak néhány posztkovid pszichiátriát sikerült felhúzni a Nyírő Gyula kórházban, elfedve azt a tényt, hogy egy sima pszichiáterrel is el lehet kezdeni utánamenni a Sars Co19 koronavírus mentális egészségre ható tüneteinek.)
– havonta indultak Online alvástréningek és a visszatérő mentális betegségek kezelésére mindfulness alapú kognitív terápiás tréningjeim, minden eddiginél nagyobb résztvevő számmal. Ennélfogva még több tapasztalatot gyűjtöttem az alvás javítás online lehetőségeiről és még több képzésben vehettem részt. Ezt a tudást az Alvástréning tartalmi anyagainak a fejlesztésébe forgathatom.

Békés karácsonyi készülődést kívánok!

Horváth Ágnes
alvástréner, mindfulness oktató

Horváth Ágnes portréHorváth Ágnes, alvástréner és mindfulness oktató. 2013 óta tartok Alvástréningeket mindfulness alapú tanfolyamokat. Tudásomat az Oxfordi Egyetemen szereztem. Egy 5 hetes, gyors és hatékony alvásjavító programmal segítem az álmatlanságban szenvedőket megtanulni gyógyszerek nélkül jól aludni. 

Előadásokban, céges tréningeken, publikációkban, rádióinterjúkban népszerűsítem a mindfulness szemléletmódját és a gyógyszermentes, pihentető alvás jelentőségét 

Várj! Érdekel egy ingyenes, Mini Alvástréning?

Alvástippek + 10 napos alvásjavító tanfolyam



Sikeresen feliratkoztál! A 10 alvástippet e-mailen küldjük ki. Ha nem találod, a SPAM ill. a Promóciók között is nézd meg!

Pin It on Pinterest