Abban ugye egyetértünk, hogy a blogger, az egy külön állatfaj. Nagyban különbözik az össze többi nembloggertől, főképp életvitelében és időgazdálkodásában. Az első szembetűnő különbség blogger és nemblogger közt főképp az alvással töltött idő mennyiségében mérhető.

És hogy a címhez ragaszkodjak, a bloggerből előbb-utóbb kisvállalkozó lesz, ugyanis hogyan is gyűjthetné be (és adózhatná le, sajnos) a bannerjeiből származó pénzmagokat és ültethetné őket tovább hirdetések, facebook-kampányok és promoted postok formájában, ha nem vállalkozóként. Ha valaki eleget (értsd sokat és éveken át) blogol, előbb-utóbb bizony utoléri a vállalkozó-létállapot is. És innentől kezdve a Jóisten mentse meg őt egy jó kis inszomniától!

Földi halandóból kialvatlan zombi

 Az inszomnia tutibiztos recepjte

A blogger (továbbiakban: Blogger) pályafutását ugyanis átlagos földi halandóként kezdi: dolgozni jár, edzésre jár, romkocsmákba jár, netán nyelvórákra, esetleg mindezek mellett – vagy helyett -gyereket nevel, anyóst látogat, pusztítja nagymamája süteményét (egybekötve nagymama ápolásával és egyéb családi kötelezettségek teljesítésével is).

És akkor beüt a krach: a Nemblogger (Átlagmagyarasszony) kitalálja, hogy blogot szeretne írni. És mivel ő nem egy tipikus Nemblogger, hanem meg is valósítja azt, amit kifundált, meg is teszi. Blogot ír, weblapot szerkeszt, és lám, már fel is teszi szépen gyarapodó blogjára az első bannereket –egyszóval, Blogger válik belőle. Esetünkben Bloggerina.

Pörgessük tehát vissza a Nemblogger átlagnapját munkával, romkocsmával, anyóslátogatással. Mire a Nemblogger napi kis rutinja véget ér (általában este 10 magasságában), és elkezd munkálni benne a Kreatív Blogger.

Járulékos elmélkednivalók

Dr Jekyll és Mr. Hide jut mindjárt az eszünkbe: nappal él, éjjel ír. Éjjel előtör belőle a kreatív szellem – lehet, hogy nappal is előtörne, csak épp akkor nincs ideje kreatívkodni. Ezért az írás, a további bejegyzések gyártása éjszakára marad. És éjszakára marad az is, hogy a blogján (az ő szépséges,szeretett kis blogján, a saját maga által kreált, határtalan és szabad világon) elmélkedjen: mit írjon holnap, hol, hogyan hirdessen, hová költöztesse a egész kócerájt, mert a jelen kiszolgálótját netán a tárhelyét már kinőtte és egyébként is, a kiszolgáló harmadszor sem válaszolt a hibaüzenetes levelére. Ha a blogger még vállalkozó is, akkor járulékos elmélkednivalók egész özöne forog az agyában: kire cserélje le az adózás területén kevéssé kreatív könyvelőjét, miből fog megélni nyugdíjasként, ha csak a KATÁ-t fizeti, ÁFÁs vagy ÁFÁtlan legyen-e inkább, honnan, kitől tudna taxiszámlát szerezni, mikor lesz neki ideje a bankba menni ésatöbbi.

Helló, álmatlanság

Mindezen elmélkedni- és tennivalók (hála az online bankingnak és az éjjel-nappal működő netes felületeknek) csak nem hagyják szegény Bloggert aludni – még azután sem, hogy átutalta, megírta, elküldte, csatolta, betaggelte, bepinnelte, kinyomtatta, elmentette, föltette, elolvasta, bejelölte, visszaigazolta, feltöltötte és beidőzítette.

Ezért szegény Bloggerünk hétszámra csak 4-5 órát alszik, már legszívesebben lecsavarozná a fejét és elásná, csak hogy végre hagyják a gondolatok nyugodni, de nem: eljön megint az éjszaka és Bloggerünk agya csak csihog, nyikorog és zakatol gőzerővel.

éjszakai töprengés

Vigyázat: a fejekben fontos, de fölösleges munka folyik!

Ellenszer, játékszer

Multi-tasking tilos!

Mit is tehet álmatlankodó Bloggerünk, hogy jobban aludjon? Hogy el tudjon aludni egyáltalán?

Nos, nagyon is sokat! Az egyik: megfelelő időbeosztás! (Már hallom is, hogy Bloggerünk felkiált: de hát mást sem csinálok, csak időbeosztok és time-mangaelek!)

Válasz: sajnos nem elég jól… Tudod, mikor kezdődik a jó időbeosztás? Előző este! És mivel kezdődik? Avval, hogy előveszel papírt, tollat (notebookot, word-öt, vagy okoscsodafont-digitális jegyzetfüzetet és bekészíted az ujjacskáidat).

Minden áldott este le kell üljél naptárral a kezedben (esetleg a géped elé a behívod a rememberthemilk.com vagy evernote nevű csodás kis task-manager alkalmazást) és meg kell tervezd, hogy mit csinálj a következő nap. Ennek hiányában esetleg egy reggeli vis major úgy összezilálhatja a napodat, hogy csak na!

És ez nem minden: tehát toll a kezedben, és a papírra listát írsz a rád váró bokros tennivalókra, majd – és itt jön a legfontosabb rész – priorizálod a feladataidat. Előreveszed a legfontosabbat és a másnapot avval kezded és addig nem állsz fel a géptől, nem mész ki a konyhába, nem hívod fel a gyerekedet stb. míg a legeslegfontosabb feladatod nincsen kész. Evvel elejét veszed annak, hogy végletesen elússzál a szuperfontos teendőiddel. A többi feladatot is priorizálhatod, így lehetnek szuperfontos, nagyon fontos, sürgős stb. kategóriák. A titok nyitja: addig nem hozzákezdeni a Nagyonfontoshoz, míg a Szuperfontost meg nem csináltad. Multi-tasking tilos!

Azt már meg sem említem, mert evidencia, hogy mindeközben a facebook, a gmail-chat és a skype szigorúan zárva van, ugye?

Ezenkívül, hogy meglegyen a heti, napi akárhány posztod, csinálhatsz csak alkotós napokat (amikor csak írsz), csak adwords-özős napokat, csak linkelős napokat, elkerülve a kapkodást és a feladatok közötti ide-oda ugrálást. További előnye ennek  a technikának, hogy nem kell újra és újra feltaláld a spanyolviaszt: pontosan tudni fogod hétről hétre, hogy melyik nap mit is kell csinálnod.

A heteknek, napoknak ez a megnyugtató, már-már monoton harmóniája segíteni fog az éjszakai agymenés lelassításában.

Ablak bezár, gép kikapcs

Másrészről: alváshigiéné! Nem netezünk az ágyban, nem nyomkodjuk a telefonunkat sem, nem szólhat a tévé, míg olvasol, redőnyt csináltatsz a hálószobádba (minimum oda) vagy egy szép sötétítőfüggönyt, horkoló párodat kiebrudalod (és elküldöd alvásvizsgálatra, hogy nehogy alvási apnoéja meg magas vérnyomása legyen a drága jó embernek), szellőztetés után ablak bezár, zajforrás megszűntet, este 8 után zsíros, olajos vacsi nuku, üdvözlégy pihekönnyű saláta és gyümölcstál!

Egészség, karcsúság

És ugye az meg fel sem merül, mint opció, hogy esetleg kihagyod az edzést, mert neked meg kell írni a következő napi bejegyzést? Szó sem lehet róla, a stessz leghatékonyabb levezetését próbálnád evvel elodázni: és eléred, hogy se nem sportolsz, se nem alszol, mivel a stressz attól még, hogy te otthon ülve püfölted a gépet, a zsigereidben marad és semmiféle stresszhormon onnan nem távozik. A jó időbeosztással bizony megoldható, hogy sportolj is valamennyit, és a blogod se lássa kárát az egészség-mizériának. Ne te legyél már a világ legkövérebb, legtunyább, álmatlan Bloggerinája!

További tanácsok címszavakban a zaklató éjjeli gondolatok elkerülésére

Halogatni tilos és balesetveszélyes!

Sport, mozgás és még több sport (ismétlés a tudás anyja), helyes (azaz változatos, nem szénhidrátgazdag) étrend, a problémák minél hamarabbi, hatékony orvoslása (tehát halogatni tilos és balesetveszélyes), zaklatott kapcsolatok, családi viszonyok minél előbbi rendezése (akár szakember bevonásával, nem kell attól annyira ódzkodni), hobbik, egyéb kreatív késztetések gátlástalan kiélése, emberi kapcsolatok rendszeres ápolása, a magaddal való kapcsolatról már ne is beszéljünk, a nyugodt, csendes, ellazult pillanatok megteremtése a nap folyamán legalább ötször, este kötelező elcsendesedés, séták, meditáció. Kihagytam valamit? Szóljál!

Amennyiben a fenti listát kipipáltad, biztos, hogy az éjjeli kósza gondolatok már nem fognak kínozni. El ne feledd, hogy az egészséges napirendet nem csak meg kell tervezni, hanem be is kell tartani! De a tervezéssel kezdődik minden, tehát a ceruza-papíros napi feladatok megtervezését sose blicceld el, legyél mégoly álmos is előző este.

Hajrá, Bloggerek és Bloggerinák, éljetek gyorsan, szeressetek hevesen – és aludjatok jól!

Szeretettel:

Horváth Ágnes

Summary
Stresszoldás bloggereknek és kisvállalkozóknak
Article Name
Stresszoldás bloggereknek és kisvállalkozóknak
Description
Éjszakai töprengés és agyalás: Hogyan kerüld el, hogy éjszaka rohanjanak meg a gondok és az azon való folytonos rágódás?
Author
Publisher Name
alvasguru.hu
Publisher Logo

Várj! Érdekel egy ingyenes, Mini Alvástréning?

Alvástippek + 10 napos alvásjavító tanfolyam



Sikeresen feliratkoztál! A 10 alvástippet e-mailen küldjük ki. Ha nem találod, a SPAM ill. a Promóciók között is nézd meg!

Pin It on Pinterest